Kullanıcı :
Şifre :
ISO



ISO NEDİR?

ISO, yani Uluslararası Standardizasyon Organizasyonu, 1947 yılında kurulmuş bir uluslararası standart oluşturma kuruluşudur. Iso organizasyonu bu tarihten itibaren ticari ve endüstriyel alanlarda çeşitli uluslararası standartlar oluşturmuş olan dünya çapında kabul görmüş, saygın bir kurumdur.

ISO BELGESİ NEDİR?
ISO Belgesi olarak tabir edilen belge de bu kurum tarafından oluşturulan standartları eksiksiz şekilde uygulayan kuruluşların belirtilen kalite standartlarını takip ettiklerinde almaya hak kazandıkları belgedir.
ISO organizasyonu, çeşitli sanayi, ticaret ve hizmet dallarında faaliyet gösteren firmalar için çok sayıda kalite standarları oluşturmuştur. Bu standartlara genel anlamda kalite yönetim sistemi denir. Bu bağlamda firmanın faaliyet gösterdiği alana göre çeşitli ISO kalite yönetim sistemleri mevcuttur. Bunlar arasında en yaygın olanlar ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001 ve ISO 22000 Kalite Yönetim Sistemleri sayılabilir.
ISO kendisini hükümetlere bağlı olmayan bir organizasyon olarak tanımlasa da pratikte hükümetlerle sıkı ilişkileri olan güçlü bir uluslararası merci halini almıştır.


ISO 9001 Belgesi Nedir?


ISO 9001 sürekli olarak müşteri memnuniyetinin sağlanmasına odaklanan bir kalite yönetim sistemidir. ISO tarafından belirlenerek yayınlanmış olan standartları ifade eder ve bu standartları uygulayan firmalara ISO 9001 Belgesi verilir.
ISO 9001 Standartlarının bu denli yaygın olmasının nedeni her türlü kuruluşa uygulanabilir olmasıdır. Bunlar arasında üretim ve sanayi kuruluşları, hizmet sunan kuruluşlar, yazılım kuruluşları ve hatta kar amacı gütmeyen kuruluşlar da sayılabilir. Yani belirli bir ISO standardını hedeflemiyorsanız genel olarak ISO 9001 Belgesini almanız önerilir.


ISO 9001 ile Belirlenen İlkeler:

ISO 9001 Standartları belirli temel ilkeler üzerine oturtulmuştur. Bunlar:
1- Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti
2- Liderlik
3- İnsanların süreçlere katılımı
4- Süreç yaklaşımı
5- Yönetim konusuna sistemli bir yaklaşım
6- Sürekli geliştirme ve ilerleme
7- Karar verme aşamalarında gerçeklere dayalı bir yaklaşım
8- Karşılıklı fayda sağlayan tedarikçi ilişkileri
Yukarıda belirtildiği gibi bu standartlar herhangi bir kuruluşa uygulanabilir. Bu nedenle ISO 9001 standartları jenerik ve uluslarası bir standartlar bütünü olarak kabul edilir. Denetim sırasında üçüncü parti denetçiler bu standartlar temelinde kuruluşu denetler ve kuruluş bu standartları sağlıyorsa ISO 9001 Belgesi almaya hak kazanır.





Şirketinizin e-ticareti kullanma düşüncesi
   
Anket Sonuçları


Faydalı Linkler
Marka Haberleri
Marka Hikayeleri
Parlak Fikirler
Makaleler


Markatürk gelişmelerinden haberdar olmak için ebültene üye olabilirsiniz.
Ad-Soyad :
Eposta :
 
Son Güncelleme: 25 Haziran 2011

Site içerisinde yer alan görsel ve yazılı materyal
Markatürk'e aittir. Her hakkı saklıdır. 2011 ©
Gizlilik ve Kullanım Şartları
O2Grup İştirakidir.